سئو چيست؟

آموزش سئو

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

سئو چيست؟

سئو چيست؟

در ابتدا قراره براتون يه تعريف كلي از سئو ارائه بدم كه با معني اين كلمه بيشتر آشنا بشيد. سئو مخفف كلمه search engine optimization است كه معادل كلمه بهينه سازي موتور جستجو معني ميشه. كه اون رو ميتونيم اينجوري تعريف كنيم:

سئو مجموعه راهكارهاييه كه گوگل براي بهينه سازي يك سايت ارائه داده تا با توجه به اونها سايت‌ها با هم رقابت كنند و در نتيجه در صفحات و رده‌هاي بالاي سرچ گوگل قرار بگيرند. در واقع سئو مجموعه فعاليت‌هايي است كه در طراحي سايت، تعيين استراتژي محتوايي و توليد محتوا انجام ميدهيم تا در رده بهتري در گوگل قرار بگيريم و مشتريان و در نتيجه فروش بيشتري داشته باشيم. مفهوم سئو فقط براي موتورهاي جستجو گوگل نيست بلكه براي بازديدكنندگان از سايت هم هست. گوگل در سال‌هاي اخير انتظارات بازديدكنندگان از سايت‌ها رو هم در بهينه سازي وارد كرده است.

 هر حرفه‌اي براي ديده شدن نيازه كه اين بهينه سازي رو براي سايت خودش انجام بده و هرچقدر اين بهينه سازي هوشمندانه‌تر  و به دست يك سئوكار متخصص و با سابقه انجام بشه منجر به نتيجه مطلوب‌تري خواهد شد.

پس به صورت كلي با تعريفي كه از سئو ارائه شد متوجه شديد كه سئو چقدر ميتونه مهم و تخصصي باشه و انجام درست و اصولي اون نياز به يك متخصص در اين حوزه داره.

سئو يعني بهتر و بيشتر ديده شدن:

سئو از طريق بهتر و بيشتر ديده شدن از طريق موتورهاي جستجو به صورت مستقيم و غير مستقيم به كسب درآمد بيشتر ما كمك ميكنه. براي اينكه بيشتر و بهتر ديده بشيم لازمه كه اهداف سايت ما مشخص بشن، كلمات كليدي و جامعه هدف ما به درستي تشخيص داده بشن. و سپس اقدامات لازم رو در جهت افزايش ترافيك سايت انجام بديم كه اين، دو هدف كلي داره يكي اينكه به نياز مخاطب جواب بديم و دوم اينكه به موتورهاي جستجو گوگل ثابت كنيم كه ما بهتر از سايرين ميتونيم به نياز مخاطب جواب بديم و ميشه به ما در اين كار اعتماد كرد.

چرا بايد سايت خود را سئو كنيد؟

ابتدا بهتره اينجوري شروع كنيم كه اصلا كاربرد يك سايت و اهدافش چيه؟ يك سايت با اين هدف ايجاد ميشه كه محتوايي رو منتشر كنه و مخاطب جذب كنه كه منجر به فروش و سودآوري شود. حالا سئو با يك سري اصولي كه گوگل تبيين كرده منجر به ترافيك در سايت ميشه و باعث ميشه در جستجوي موتورهاي جستجوگر جايگاه بهتري كسب كنيد.

جواب اين سوال رو در 4 مورد ميشه خيلي خلاصه اينجوري گفت:

1-مشتريان واقعي و هدفمند جذب ميكنيد و به سودآوري و فروش بالاتري ميرسيد.

2-بازديد و ترافيك سايت شما بالا ميره.

3-رتبه‌بندي شما در گوگل بهبود پيدا ميكنه و به نتايج اول در سرچ گوگل ميرسيد.

4-و در نهايت با همه اينها اعتبار برند خودتون رو تقويت مي‌كنيد.

 

اين مطالبي كه در اينجا براي شما عزيزان آوردم خلاصه‌اي از معني سئو و كاربرد اون بود كه شما ابتدا يك آشنايي كلي با اين مبحث داشته باشيد، در مقاله‌هاي بعدي قراره بيشتر باهم راجبش اطلاعات كسب كنيم. پس با من همراه باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.