عوامل تعيين كننده 10 رتبه برتر فهرست گوگل:
همونطور كه ميدونيد در رتبهبندي سايت عوامل مختلفي دخيل هستن كه قراره با هم تو اين مقاله به برخي از مهمترينهاش اشاره كنيم:
به روز رساني صفحه و توليد محتواي ارزشمند:
گوگل سايتهايي رو كه مطالب ارزشمند، به روز و مفيدي رو ارائه نميكنن از ليست خودش حذف ميكنه. گوگل صفحات قديمي رو كه مطالبش به روز شدند رو به صفحات جديد ترجيح ميده و اون رو در رتبهبندي ارجح ميدونه. پس بهتره اگر مطالبتون قديمي هست اونهارو به روزرساني كنيد تا گوگل خوشش بياد :)
سن دامنه:
هر چقدر دامنه شما قديميتر باشه گوگل براي اون امتياز بيشتري قائل ميشه.
بازديدكنندگان تكراري:
از نظر گوگل بازديدكنندگاني كه چندبار از سايت شما ديدن ميكنن به اين معنا هست كه سايت شما براي اون كاربران مفيد و جذاب بوده و اين رو يك امتياز مثبت براي سايتتون در نظر ميگيره. همچنين تعداد بازديدكنندگان متنوع هم به اين معنيه كه سايت شما در حال فراگير شدن هست.
امنيت وب سايت:
سايت شما بايد براي كاربر امن باشد جوري كه وقتي كاربر به اون وارد ميشه با ديدن مجوزهاي لازم با خيال راحت به شما اعتماد كنه و از ساييتون بيرون نره.
ريسپانسيو بودن:
يكي از فاكتورهاي مهم ديگه براي گوگل ريسپانسيو بودن سايت شما هست. يعني اينكه سايت شما در تمامي دستگاهها مثل موبايل و تبلت به درستي نمايش داده بشه. براي اينكه ببينيد سايتتون ريسپانسيو هست يا نه سايتهايي از طرف گوگل معرفي شدند كه ميتونيد سايتتون رو از اين نظر امتحان كنيد.
استفاده از ويدئو و صوت:
بارگذاري ويدئو در سايت باعث ميشه كاربر مدت زمان طولانيتري رو در سايت بمونه. از طرف ديگه خيليها ترجيح ميدن به جاي خواندن متنهاي طولاني اون رو از طريق ويدئو ببينن اگر قابل دانلود هم باشه براي كاربر خوشايندتر هست.
به كار بردن كلمات كليدي مرتبط و طول محتوا:
سايتهايي كه در كنار كلمه كليدي خودشون از كلمات مرتبط با اون كلمه هم در سايتشون استفاده ميكنن براي گوگل داراي رتبه بالاتري هستند. طول محتوا هم با موقعيت سايت در نتايج گوگل مرتبطه. به شكلي كه محتوايي كه تعداد كلمات بيشتري داشته باشه طبيعتا موضوع رو به شكل گسترده تري پوشش ميده و اين از نظر گوگل داراي اهميت بالايي است.
ماندگاري كاربر:
زمان ماندگاري در سايت از نظر گوگل 3 دقيقه است. شما بايد بتونيد با ارائه يك محتواي مناسب و طراحي صفحه جذاب كاربر رو در صفحه خودتون نگه داريد و اون رو ترغيب كنيد كه از صفحات ديگه شما هم ديدن كنه. گوگل اين زمان ماندگاري در سايت رو به معناي اين ميدونه كه شما كارتون حرف نداشته :)
لينك هاي خروجي:
گوگل منابع و لينكهايي رو كه در مقالاتتون به اونها اشاره ميكنيد رو بررسي ميكنه و در رتبه بنديتون اون رو هم لحاظ ميكنه به اين شكل كه هر چه صفحهاي كه به اون لينك ميديد معتبرتر باشه براي شما امتياز بالاتري محسوب ميشه و بالعكس.
كلمات كليدي در دامنه و زير دامنه:
دامنههايي كه در ابتداي خودشون كلمه كليدي وجود داره نسبت به اونهايي كه اصلا كلمه كليدي رو شامل نميشه يا در وسط و آخر دامنه شون هست امتياز بالاتري رو از طرف گوگل دريافت ميكنه. همچنين طبق تحقيقات وبسايت MOZ در سال 2011 وجود كلمه كليدي در زير دامنه هم باعث افزايش رتبه سايت ميشه.
سرعت صفحه:
سرعت يكي از عوامل اصلي گوگل براي رتبهبندي يك سايت است. وقتي شما يك سايت رو باز كنيد و زمان لود شدنش يكم طولاني بشه به سرعت از اون سايت بيرون ميايد و وارد سايت ديگهاي ميشيد چون اون انتظار اوليه شما رو برطرف نكرد و وقت شما رو ميگرفت. گوگل از اين لحاظ به سايتها اميتاز ميده چون يكي از عوامل مهم در رضايت مشتري به حساب مياد.
نرخ تبديل كليك:
يك شاخص مهم كه مهارت شما در جذب مشتري رو اثبات ميكنه نرخ كليكي هست كه در سايت شما انجام ميشه. CTR يا نرخ كليك معياري است كه كليكهايي كه در سايت شما انجام شده رو نسبت به كل ركوردهاي نمايش داده شده اندازه گيري ميكند. هرچقدر اين نسبت بيشتر باشه به اين معني است كه افراد بيشتري در نتايج سرچ گوگل روي سايت شما كليك كردند. پس اين عامل هم ميتونه يكي از معيارهاي گوگل براي قرار دادن شما در رتبه بندي بالا باشه.
ممنون كه اين مقاله رو تا پايان دنبال كرديد. خوشحال ميشم اگر نظري داريد يا سوالي در مورد مقاله براتون پيش اومده برام كامنت بزاريد.
- ۲ بازديد
- ۰ نظر