سئو محلي: معجزهاي قدرتمند براي كسب و كارهاي كوچك
سئو محلي يا لوكال سئو، بهينه سازي سايت براي كاربران محلي است. به اين صورت كه اگر شما كار خودتون رو تازه شروع كرديد نيازه كه براي شناخت بيشتر ابتدا از شهر يا استان خودتون شروع كنيد و در يك محدوده كوچكتر ديده بشيد. براي مثال در سئو محلي ابتدا شما روي كليد واژه "رستوران در تجريش" يا "بهترين رستوران تهران" بايد كار كنيد و ابتدا خودتون رو در اين كليد واژهها بالا بياريد. طبق آمار بيش از 80 درصد كاربران به دنبال مكان خاصي در جستجوهاي خودشون هستند. سئو محلي يكي از موثرترين روشهاي بازاريابي آنلاين كسب و كار است.
حالا سوالي كه پيش مياد اينه كه چجوري ميشه در رتبه بالاي سئو محلي قرار بگيريم؟
قرار دادن اطلاعات تماس در تمامي صفحات:
شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه اطلاعات تماس در همه صفحات وبسايت شما به درستي قرار داده شده باشه و اطلاعات كامل باشد. استفاده از كد شهر يكي از عوامل مهم براي تشخيص محل شما توسط گوگل است.
اسنيپتها:
استفاده از اسنيپتهايي كه با سئوي محلي مرتبط اند و باعث ميشه گوگل بتونه محتواي وبسايت شما رو به درستي تشخيص بده و شما رو در سرچ سئو محلي بالا بياره.
استفاده از شبكههاي اجتماعي:
يكي از راحتترين و ارزانترين روش ديده شدن شما در كسب و كارتون استفاده از شبكههاي اجتماعي است. شما با به روز رساني روزانه مطالبتون ميتونيد بيشتر ديده بشيد و مخاطبان بيشتري رو جذب كنيد.
استفاده از دايركتوري محلي:
دايركتوريهاي محلي يكي از بهترين مكانها براي ثبت كسب و كارتون هستند. استفاده از اين دايركتوريها باعث ميشه بتونيد با استفاده از كلمات كليدي مرتبط كسب و كار خودتون رو بيشتر معرفي كنيد و در نهايت در نتايج سرچ گوگل بهتر ديده بشيد.
توليد محتواي يونيك و بهينه سازي متاتگها:
همه شما از اهميت بسيار زياد استفاده از محتواي خوب و مناسب آگاه هستيد و ميدونيد كه در نتايج گوگل چقدر ميتونه حائز اهميت باشه. همچنين استفاده بهينه از متاتگها با يك سري اصول خاص و حرفهاي ميتونه خيلي زودتر شما رو به نتيجه دلخواهتون برسونه.
استفاده از نقشههاي گوگل:
يكي ديگر از روشهاي سئو محلي استفاده از نقشههاي گوگل در قسمت ارتباط با ما صفحه شما ميباشد.
هر صفحه مختص به يك شعبه:
اگر كسب و كار شما داراي چند شعبه است بهتره كه براي هر شعبه يك صفحه جدا به عنوان زير دامنه ايجاد كنيد. سپس براي هر صفحه از تكنيكهاي متفاوت سئو استفاده كنيد و محتواهاي متفاوت بسازيد.
ثبت نظر مشتريان در سايت:
يكي از روشهاي ديگه اين هست كه كاربران رو در سايت از طريق گذاشتن نظر در مورد كالاها و خدمات شما درگير كنيد. به اين صورت فرد زمان بيشتري در سايت شما ميمونه و درصد استفاده از كلمات كليدي افزايش پيدا ميكنه.
بك لينكهاي محلي:
يكي از الگوريتمهاي گوگل براي دادن رتبه به سئو محلي شما استفاده از بك لينكهاي محلي است. بك لينكها تاثير قابل توجهي در اين مورد دارند. بهتره كه حتما ازشون استفاده كنيد تا بهتر ديده بشيد.
مزاياي سئو محلي براي كسب و كار شما:
افزايش ترافيك و افزايش فروش:
يكي از مزاياي مهم سئو محلي اين هست كه افراد زيادي سايت شما رو پيدا ميكنند و از خدمات شما استفاده ميكنند. ترافيك بيشتر مساوي است با خريد بيشتر.
اثرگذاري بلندمدت:
يكي از مزاياي اين روش نسبت به تبليغات اين هست كه هزينه كمتري بابتش پرداخت مي كنيد و اثرگذاري بيشتري براي كسب و كارتون خواهد داشت. اين موضوع در نهايت باعث افزايش نرخ بازگشت سرمايه ميشه و سرمايه بيشتري رو براي شما حفظ خواهد كرد.
قرار گرفتن در سرچ ارگانيك و غير محلي:
گوگل بعد ازينكه سايتتون بهينه شد شما رو هم براي كليد واژه مورد نظرتون در جستجوي محلي قرار ميده هم به طور كلي در جستجوهاي ارگانيك. پس با يك تير دو نشان زديد.
در google map ديده ميشويد:
اگر شما يك استراتژي براي خودتان در نقشه گوگل ايجاد كنيد. گوگل شما رو در نقشه خود قرار ميدهد. اين باعث ميشه افراد بعد ازينكه وارد نقشه گوگل شدند شما رو اونجا پيدا كنند و دسترسي به شما ازين قسمت هم امكانپذير باشه.
جلو زدن از رقبا:
بسياري از افراد كسب و كار خودشون رو سئو نميكنند و از اهميت اين كار براي رشد فروش و سودشون بيخبرند. براي اينكه از رقباتون جلو بزنيد بهتره شما حتما اين كار رو انجام بديد و در صدر نتايج گوگل خودتون رو در معرض ديد عموم قرار بديد.
بالا رفتن اعتبار شما در جامعه:
يكي از دلايلي كه شما حتما بايد براي سايتتون سئو محلي انجام بديد اين هست كه بيشتر ديده بشيد و از اين بابت براي خودتون اعتبار كسب كنيد. چون افراد وقتي از يك فروشگاه اينترنتي خريد ميكنند كه معتبر باشه و افراد بيشتري اون رو بشناسن.
ممنون كه تا اينجا بحث رو دنبال كرديد، اگر سوالي در مورد اين بخش داشتيد ميتونيد برام كامنت بزاريد تا بهتون پاسخ داده بشه.
- ۱ بازديد
- ۰ نظر