سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

عوامل تعيين كننده سئو داخلي و خارجي سايت

عوامل تعيين كننده سئو داخلي و خارجي سايت:

سئو آن-پيج چيست؟

اگر بخوايم سئو داخلي رو به زبون خيلي ساده تعريفش كنيم بايد بگم كه سئو داخلي يا آن-پيج همان وقت و انرژي گذاشتن روي همه اصول و تكنيك‌ها و ابزارهاي وب سايت خودمون هست. اين اصول رو گوگل خيلي واضح و روشن نيومده براي كاربران توضيح بده و خيلي مشخص نيست كه چه چيزهايي رو شامل ميشه اما چند معيار كه تا اينجا مشخص شدند رو بايد براي بهينه سازي وبسايت رعايت كرد كه در ادامه بهتون ميگم شامل چه چيزهايي ميشن.

براي اينكه رتبه بهتري بگيريد بايد سايتتون رو طبق اصول سئو بهينه كنيد. در سئو آن-پبج همونطور كه از اسمش هم مشخص هست تمامي كارهايي است كه مخاطب ميتونه اون رو ببينه بر خلاف سئو خارجي كه اصولي است كه براي كاربر قابل مشاهده نيست.

معيارهاي سئو داخلي يا آن-پيج:

در اين جا ميخوام اون اصولي رو كه براي بهينه سازي وبسايتتون در قسمت سئو داخلي دسته بندي ميشه رو بيارم. پس لطفا با دقت مطالب رو تا پايان دنبال كنيد.

توليد محتواي عالي و بي نقص:

به اين دليل اين گزينه رو اول از همه آوردم كه به اهميت بسيار زياد اون تاكيد كنم. در واقع شما تا يك توليد محتواي جذاب و مخاطب پسند ارائه نديد بقيه چيزها اهميت پيدا نميكنن چون اگر نوشتتون حوصله سر بر باشه كسي خواندن مطلب شما رو ادامه نميده و در نهايت مهم نيست كه شما بقيه اصول رو انجام داديد يا نه.  

لينك سازي  داخلي:

يكي از كارهايي كه شما بايد براي سئو داخلي پيجتون انجام بديد اين هست كه هر مطلبي كه مينويسيد سعي كنيد به يك مطلب ديگه لينك شده باشه تا با اين كار هم مخاطب بيشتر در پيج شما بمونه و هم نرخ كليك روي صفحتون بالا بره. اين دو عامل از ملاك‌هاي رتبه‌بندي گوگل براي ديده شدن سايتتون هست كه بهتره با لينك سازي حتما اون رو انجام بديد.

تحقيق در مورد كلمه كليدي:

شما در ابتدا بايد به دنبال يافتن يك كلمه كليدي مرتبط با موضوعتون باشيد. براي انتخاب يك كلمه كليدي مناسب بايد ببينيد كه كاربران بيشتر چه موضوعاتي رو سرچ ميكنن و چه نيازهايي دارن. براي اين كار شما از لانگ تيل‌ها هم ميتونيد استفاده كنيد يعني مترادف‌ها و كليدواژه‌هاي مرتبط رو براي سئو كردن انتخاب كنيد.

انتخاب يك URL مناسب:

براي اينكه يك URL مناسب براي سايتتون انتخاب كنيد بايد چند نكته رو مدنظر قرار بديد. يكي اينكه كلمات غير ضروري رو تو آدرس وارد نكنيد تا بهتر توي ذهن مخاطبتون بمونه، زياد از كلمه كليدي استفاده نكنيد و سوم اينكه از HTTPS استفاده كنيد اين يكي از معيارهاي مهم براي گوگل هست و تاثير مثبتي روي سايت شما دارد.

توضيحات متا:

توضيحات متا زيرعنوان‌هايي هستند كه در زير عنوان اصلي موقع سرچ در گوگل نمايش داده ميشن و تاثير بسيار زيادي در جذب مخاطب دارند. اين توضيحات بايد شامل كلمه كليدي باشن، تا 220 حرف و شامل جملات متقاعد كننده براي تشويق مخاطب براي انتخاب سايت شما باشه.

سرعت سايت:

يكي از فاكتورهاي مهم در سئو داخلي يك پيج سرعت بارگذاري سايت هست كه گوگل خيلي به اون اهميت ميده چون به طور مستقيم با رضايت كاربر در ارتباط هست. شما اگر سرعت لود شدن سايتتون پايين باشه كاربر منتظر شما نخواهد موند و به سرعت وارد يك سايت ديگه خواهد شد. پس خيلي مهمه كه از اين طريق مخاطبتون رو از دست نديد.

سئوي خارجي يا آف-پيج چيست؟

سئوي خارجي به مجموعه كارهايي گفته ميشه كه خارج از سايت براي بهبود سئو سايتتون انجام ميشه. و مكمل سئو داخلي هست. مجموعه راهكارهايي كه در اين قسمت انجام ميشه رو براتون ميارم.

دريافت بك لينك:

يكي از عوامل مهم در سئوي خارجي تبليغاتي است كه از طريق گرفتن بك لينك از سايت‌هاي مختلف گرفته ميشه.

ريپورتاژ آگهي:

شما با معرفي كسب و كار خودتون در سايت‌هاي پربازديد در واقع در حال ساخت سئوي خارجي صفحه خودتون هستيد. شما با اين نوع تبليغات كه نسبتا ارزون هم هستند خيلي راحت ميتونيد ترافيك خوبي رو در سايتتون ايجاد كنيد.

فعال بودن در فروم‌ها:

شما براي اينكه بتونيد ترافيك و بازديد سايتتون رو بالا ببريد بايد فروم‌هاي مرتبط با موضوع خودتون رو پيدا كنيد و در اونها فعال باشيد و با دادن بك لينك و با پاسخ به پرسش كاربران به سئو خارجي سايتتون كمك كنيد.

شبكه‌هاي اجتماعي:

امروزه نبايد به هيچ وجه از تاثير شگفت انگيز دنياي اينترنت و اپليكيشن‌هاي مختلف براي جذب مخاطب غافل بود. شما اگر ميخواهيد بيشتر ديده بشيد و افراد بيشتر به سمت سايت شما كشيده بشن بايد در شبكه‌هايي مثل لينكدين، توييتر، فيسبوك و اينستاگرام عضو بشيد و كاربران رو به سمت خودتون جذب كنيد.

پس در كل براي داشتن يك سئو موفق و قرار گرفتن در نتايج اوليه گوگل بايد دو دسته كار انجام داد كه همونطور كه گفته شد در دو بخش سئو داخلي و خارجي دسته‌بندي ميشن. اگر سوالي در مورد اين بخش داشتيد ميتونيد برام تو قسمت كامنت‌ها بنويسيد.