سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

اهداف سئو چيست؟

اهداف سئو چيست؟

همونطور كه ميدونيد و در مقالات قبلي هم گفته شد يكي از روش‌هاي مهم و اصلي رسيدن به نتايج اول گوگل، سئو و بهينه سازي سايت است. اين يك روند لازم و حياتي براي سر پا ماندن يك سايت هست، اما هدف سئو فقط به اين گزينه محدود نميشه. با من همراه باشيد تا برخي از مهم‌ترين اهداف سئو رو با هم ببينيم:

مهم ترين اهداف سئو:

كسب درآمد و افزايش فروش:

از مهم‌ترين دلايلي كه افراد، يك سايت رو راه‌اندازي ميكنند اغلب افزايش درآمد و فروش بالاتر هست. اين مشاغل اينترنتي از طريق سئو و بهينه سازي ميتونن بيشتر ديده بشن و به مشتريان بيشتر و در نتيجه سود بالاتر برسن. شما براي فروش فروشگاه اينترنتي خود يا فروش خدماتتون ميتونيد از طريق مشتريان به صورت مستقيم يا از طريق تبليغات به هدفتون برسيد كه هر دوي اينها از راه سئو امكانپذير هست.

رضايت مشتري:

مشتريان شما سرمايه شما هستند. شما با انجام يك سئو حرفه‌اي و پر و پيمون و بهبود اطلاعات در مورد محصولات و ارتباط با شما بايد بتونيد رضايت مشتري رو جلب كنيد و اون رو به مخاطب هميشگي خودتون تبديل كنيد. هميشه بايد تفكر و استراتژي‌هاي شما در جهت جذب مخاطب و برطرف كردن نيازهاي اون باشه. مثلا بهبود سرعت سايت و يا ريسپانسيو بودن اون از عواملي است كه رضايت مشتري رو به دنبال خواهد داشت.

جلو زدن از رقبا:

شما همونطور كه سايتتون رو در رسيدن به نتايج بالاي گوگل بهينه مي‌كنيد داريد خودتون رو نسبت به رقبا هم جلو ميكشيد تا زودتر از اونها ديده بشيد. طبق آمار با قرار گرفتن در رديف اول نتايج حدود 20 درصد روي سايت شما كليك خواهد شد و در رتبه دوم و سوم هم حدود 13 درصد آمار رو در اختيار خواهيد داشت. اين به اين معناست كه شما هر چقدر در مراتب بالاتر قرار بگيريد نسبت به رقباتون ورودي بيشتري خواهيد داشت.

افزايش ترافيك و رتبه سايت:

ابتدايي‌ترين هدف سئو همين ايجاد ترافيك سايت براي شماست. شما با اين كار تعداد بازديدكنندگان زيادي بدست مياريد . اين كار از طريق روش‌هاي مختلف مثل سئو كلاه سفيد و كلاه سياه و غيره انجام ميشه و هدفش رسوندن شما به نتايج اوليه سرچ گوگل و در نتيجه بدست آوردن مشتريان بيشتر است.

به روز رساني مطالب، تبليغ در گوگل، تبادل لينك، استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي و قرار دادن مطالب مفيد و كاربردي در سايت از جمله راه كارهايي هست كه تعداد بازديدكنندگان يك سايت رو بالا ميبره.

برند سازي:

سئو با ايجاد تصويري درست از يك حرفه براي مخاطبان آن و تبديل اون به يك برند گام بزرگي در پيشرفت و ديده شدن اون برميداره. سايت‌هايي كه داراي برند تجاري هستند در نتايج گوگل داراي رتبه بالاتري هم هستند و در صورتيكه بتونن عملكرد مناسب خودشون رو ادامه بدن ميتونن جايگاه خودشون رو در سرچ گوگل حفظ كنند.

  پيدا كردن شما توسط مخاطبان:

طبق آمار بيش از 80 درصد كاربران براي رفع نياز خود از طريق موتورهاي جستجو گوگل اقدام ميكنن و بيش از 50 درصد اونها آماده خريد از سايت هستند. بهينه سازي سايت شما رو جلوي چشم مخاطبانتون قرار ميده. و همچنين قرار گرفتن در رديف اول سرچ گوگل به اونها حس اعتماد ميده و باعث ميشه براي سايت شما اعتبار بيشتري نسبت به ديگر سايت‌ها قائل بشن.

تبليغات:

امروزه تبليغات از مهم‌ترين عوامل موفقيت هر كسب و كاري به حساب مياد و معمولا هم هزينه‌هاي زيادي براي شما دارد. اما در كسب و كار آنلاين كلا هزينه‌ها نسبت به روش سنتي پايين‌تر است كه هزينه تبليغات رو هم شامل ميشه. شما با يك سئو عالي و بي نقص ميتونيد كار تبليغات رو هم كرده باشيد و ديگه نيازي به روش‌هاي پر هزينه ديگر تبليغات نداشته باشيد.

ممنون كه با من همراه بوديد. خوشحال ميشم اگر سوالي راجب اهداف سئو و مطالب اين مقاله داشتيد در قسمت كامنت‌ها برام بنويسيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.